Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szklarska Poręba: Dlaczego IC Karkonosze nie dotarł do celu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Data publikacji:
03-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-11-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szklarska Poręba: Dlaczego IC Karkonosze nie dotarł do celu?
fot. Roman CzubińskiZdjęcie ilustracyjne
W ostatni czwartek pociąg IC Karkonosze miał poważne problemy z pokonaniem odcinka linii 311 przed Szklarską Porębą. Ostatecznie musiał z tego powodu zostać wycofany do stacji Piechowice. Bezskuteczne próby podjazdu pod wzniesienie były spowodowane tzw. „czarną szyną” – informują media ogólnopolskie oraz lokalne.

Pociąg IC 61190/1 Karkonosze z Warszawy Wschodniej nie dotarł tego dnia do stacji końcowej, którą – według rozkładu – powinna być Szklarka Poręba Górna. Według relacji pasażerów, opublikowanej najpierw na portalu 24jgora.pl, skład już od Piechowic – gdzie zaczyna się najbardziej stromy odcinek linii – nie był w stanie rozwinąć prędkości rozkładowej. Za przystankiem Szklarska Poręba Średnia pociąg zatrzymał się. Maszynista kilkakrotnie próbował ruszyć w kierunku stacji docelowej, lecz bez powodzenia. W końcu „Karkonosze” wycofano do Piechowic. Pasażerowie składu musieli przesiąść się tam na pociąg Kolej Dolnośląskich.

Według przekazanego mediom oświadczenia PKP Intercity przyczyną nie była awaria taboru, lecz warunki pogodowe. Silny wiatr nawiewał na tory liście, których gruba warstwa w połączeniu z opadami deszczu utworzyła tzw. „czarną szynę”. Wobec obniżonej przyczepności podjazd pod wzniesienie, na którym różnica wysokości w ciągu kilkunastu kilometrów sięga 300 m, okazał się ponad siły ciągnącej skład lokomotywy. Przewoźnik zapewnia jednak, że było to zdarzenie jednostkowe – zwykle służby zarządcy infrastruktury radzą sobie z usuwaniem liści na czas.

Według portalu jeleniagora.naszemiasto.pl z podobnym problemem zmagają się Koleje Dolnośląskie. Ma on miejsce na innej trasie w regionie – reaktywowanej w tym roku linii z Mysłakowic do Karpacza. Jak twierdzi portal, do takiej sytuacji doszło tej jesieni już kilkakrotnie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Pierwsze wagony Z1B po naprawie głównej już w ruchu

Tabor i technika

PKP Intercity: Pierwsze wagony Z1B po naprawie głównej już w ruchu

Jakub Rösler, Łukasz Malinowski 31 października 2025

PKP Intercity bez wakacyjnych pociągów do Łupkowa

Pasażer

Żychlin traci połączenia dalekobieżne PKP Intercity

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity: Pierwsze wagony Z1B po naprawie głównej już w ruchu

Tabor i technika

PKP Intercity: Pierwsze wagony Z1B po naprawie głównej już w ruchu

Jakub Rösler, Łukasz Malinowski 31 października 2025

PKP Intercity bez wakacyjnych pociągów do Łupkowa

Pasażer

Żychlin traci połączenia dalekobieżne PKP Intercity

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij